Όροι Χρήσης Ιστοσελίδας

 

Ι. Εισαγωγή

O παρών ιστότοπος «www.domical.gr» αποτελεί ένα ηλεκτρονικό εμπορικό κατάστημα πώλησης προϊόντων μέσω του Διαδικτύου (στο εξής: «ηλεκτρονικό κατάστημα» ή «ιστότοπος») που δημιούργησε και λειτουργεί η επιχείρηση («Κοινωνία Κληρονόμων») με την επωνυμία «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΩΝ ΜΑΣΤΟΡΟΣΤΕΡΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ» και διακριτικό τίτλο «DOMICAL» (στο εξής: «η Επιχείρηση»), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη (Υμηττού 40 και Οστρόβου γωνία, Κάτω Τούμπα, ΤΚ: 54453), φέρει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) 999897638 και εκπροσωπείται νόμιμα με τηλέφωνο επικοινωνίας 2310 - 911361 και e-mail επικοινωνίας  info@domical.gr.

Κάθε χρήστης που εισέρχεται και συναλλάσσεται ή κάνει χρήση των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού καταστήματος (στο εξής: «επισκέπτης» ή/και «χρήστης» ή «πελάτης» αναλόγως του αν περιορίζεται σε επίσκεψη μόνον στο ηλεκτρονικό κατάστημα ή πραγματοποιεί και παραγγελία και αγορά προϊόντων) θεωρείται ότι συναινεί και αποδέχεται ανεπιφύλακτα τους κατωτέρω όρους που εδώ διατυπώνονται, χωρίς καμία εξαίρεση. Εάν κάποιος χρήστης δεν συμφωνεί με αυτούς τους όρους, τότε οφείλει με ευθύνη του να απόσχει από την επίσκεψη, τη χρήση του ιστότοπου καθώς επίσης και από κάθε συναλλαγή ή χρήση των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Οι παρόντες όροι χρήσης μπορεί να αναθεωρούνται και να ενημερώνονται οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς προειδοποίηση. Ο επισκέπτης/χρήστης παρακαλείται να ελέγχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τους όρους χρήσης του ιστοτόπου, καθώς η συνεχής χρήση του συνεπάγεται ότι αποδέχεται τις εκάστοτε τροποποιήσεις τους. Διευκρινίζεται ότι η αλλαγή όρων δεν καταλαμβάνει παραγγελίες τις οποίες έχετε ήδη κάνει.

ΙΙ. Πληροφορίες και Προϊόντα

H Επιχείρηση δεσμεύεται ως προς την αλήθεια, την ακρίβεια και την πληρότητα των πληροφοριών που παρατίθενται στο ηλεκτρονικό κατάστημα, αναφορικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία τόσο της Επιχείρησης αλλά και τα κύρια χαρακτηριστικά των προϊόντων που διαθέτει μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος. Η Επιχείρηση επιφυλάσσεται και δεν δεσμεύεται για τυχόν τεχνικά ή τυπογραφικά λάθη, που έγιναν εκ σφάλματος, παραδρομής ή οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας και τα οποία δέχεται να διορθώσει εφόσον υποπέσουν στην αντίληψή της.

ΙΙΙ. Περιορισμός Ευθύνης

Η Επιχείρηση συμμορφώνεται πλήρως με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα αναφορικά με την πώληση καθώς και τις διατάξεις του Ν. 2251/1994 για την Προστασία των Καταναλωτών όπως έχει τροποποιηθεί, κωδικοποιηθεί και ισχύει.

Η Επιχείρηση δεν εγγυάται τη διαθεσιμότητα των προϊόντων που εκτίθενται στο ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά ενημερώνει με βάση τα τηρούμενα στοιχεία για την διαθεσιμότητα ή μη τον ενδιαφερόμενο πελάτη και αναλαμβάνει σε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων αυτών, να ενημερώνει έγκαιρα τους πελάτες περί της μη διαθεσιμότητας οπότε και στην περίπτωση αυτή δεν υπέχει καμία περαιτέρω ευθύνη.

Η Επιχείρηση, στο πλαίσιο των συναλλαγών της μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος ενημερώνει τους επισκέπτες, χρήστες ή/και πελάτες της με βάση τα τηρούμενα κάθε φορά στοιχεία διαθεσιμότητας ή μη των προϊόντων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εγγυηθεί για τη διαθεσιμότητα αυτών. Σε κάθε περίπτωση η Επιχείρηση αναλαμβάνει να ενημερώσει εγκαίρως τους χρήστες ή/και πελάτες της για τη μη διαθεσιμότητα, οπότε και στην περίπτωση αυτή δεν υπέχει καμία περαιτέρω ευθύνη.

Περαιτέρω, η Επιχείρηση δεν ευθύνεται και δεν δεσμεύεται για τυχόν σφάλματα σε χαρακτηριστικά, φωτογραφίες και τιμές προϊόντων που αναγράφονται στο site και δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχουν σφάλματα από οποιαδήποτε αιτία κατά την εισαγωγή ή/και ενημέρωση των χαρακτηριστικών ή/και της τιμής ενός προϊόντος.

Τέλος, η Επιχείρηση δεν φέρει ευθύνη για τυχόν τεχνικά προβλήματα που τυχόν παρουσιασθούν στους χρήστες όταν επιχειρούν την πρόσβαση στον δικτυακό τόπο και κατά την διάρκεια αυτής και έχουν σχέση με τη λειτουργία ή συμβατότητα της δικής τους υποδομής με τη χρήση του δικτυακού τόπου. Επίσης η Επιχείρηση ουδεμία ευθύνη έχει για πράξεις ή παραλείψεις τρίτων και ιδιαίτερα μη επιτρεπόμενες παρεμβάσεις τρίτων σε προϊόντα ή/και πληροφορίες που διατίθενται μέσω αυτού.

ΙV. Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας

Όλο το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού καταστήματος, συμπεριλαμβανομένων και των διακριτικών τίτλων, σημάτων, εικόνων, γραφικών, φωτογραφιών, σχεδίων, κειμένων κ.λ.π. (στο εξής: «το Περιεχόμενο») αποτελούν την πνευματική ιδιοκτησία της Επιχείρησης και προστατεύονται κατά τις σχετικές διατάξεις του ελληνικού δικαίου, του ευρωπαϊκού δικαίου και των διεθνών συμβάσεων, ή αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία τρίτων για την οποία η Επιχείρηση έχει λάβει άδεια χρήσης για τις δικές της αποκλειστικά ανάγκες και για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Απαγορεύεται αυστηρά σε κάθε επισκέπτη/χρήστη του ιστοτόπου να εμπορεύεται, αντιγράφει, αναπαράγει, αναμεταδίδει με οποιονδήποτε τρόπο το Περιεχόμενο του ιστοτόπου κατά παράβαση των παρόντων όρων.

Η αναπαραγωγή, επανέκδοση, φόρτωση, ανακοίνωση, διάδοση ή μετάδοση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του Περιεχομένου με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς επιτρέπεται μόνο κατόπιν προηγούμενης έγγραφης συναίνεσης της Επιχείρησης ή οποιουδήποτε άλλου δικαιούχου των πνευματικών δικαιωμάτων. Τα ονόματα, εικόνες, λογότυπα και διακριτικά γνωρίσματα που παρατίθενται και περιγράφουν το ηλεκτρονικό κατάστημα με το εμπορικό σήμα DOMICAL ή τα προϊόντα της Επιχείρησης ή τρίτων μερών, αποτελούν περιουσιακά στοιχεία της Επιχείρησης ή των τρίτων μερών αντίστοιχα, προστατευόμενα από τους σχετικούς νόμους περί εμπορικών σημάτων. Η χρήση τους στον ηλεκτρονικό κατάστημα δεν παρέχει καμία άδεια ή δικαίωμα χρήσης τους από τρίτους.

 

V. Ευθύνη του Χρήστη

Κάθε Χρήστης είναι ελεύθερος να κάνει χρήση του ιστοτόπου σύμφωνα με τον Νόμο και τα χρηστά ήθη. Οι χρήστες του παρόντος ιστοτόπου αποδέχονται ότι δεν θα χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό κατάστημα για αποστολή, δημοσίευση, αποστολή με e-mail ή μετάδοση με άλλους τρόπους οποιουδήποτε Περιεχομένου είναι παράνομο, βλαβερό, απειλητικό, προσβλητικό, ενοχλητικό, συκοφαντικό, δυσφημιστικό, χυδαίο, άσεμνο, αποτελεί παραβίαση του απορρήτου κάποιου άλλου, δείχνει εμπάθεια, ή εκφράζει φυλετικές, εθνικές ή άλλες διακρίσεις, δύναται να προκαλέσει βλάβες σε ανήλικους με οποιονδήποτε τρόπο, δεν δικαιούται να μεταδοθεί σύμφωνα με την νομοθεσία ή τις συμβατικές ή διαχειριστικές σχέσεις (όπως εσωτερικές πληροφορίες, ιδιοκτησιακές και εμπιστευτικές πληροφορίες που αποκτήθηκαν ή αποκαλύφθηκαν ως μέρος εργασιακών σχέσεων ή που καλύπτονται σε συμφωνίες εμπιστευτικότητας), παραβιάζει οποιαδήποτε ευρεσιτεχνία, εμπορικό σήμα, εμπορικό μυστικό, πνευματικά δικαιώματα ή άλλα ιδιοκτησιακά δικαιώματα τρίτων, περιέχει ιούς λογισμικού ή οποιουσδήποτε άλλους κώδικες, αρχεία ή προγράμματα, που έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την διακοπή, την πρόκληση βλάβης, την καταστροφή ή παρεμπόδιση της λειτουργίας οποιουδήποτε λογισμικού ή υλικού υπολογιστών, ηθελημένα ή αθέλητα παραβαίνει την ισχύουσα ελληνική και κοινοτική νομοθεσία και των διατάξεων αυτής, δύναται να παρενοχλήσει τρίτους με οποιοδήποτε τρόπο και οποιοδήποτε περιεχόμενο χρησιμοποιείται για συλλογή ή αποθήκευση προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

VI. Υποβολή Παραγγελίας

Ο χρήστης/πελάτης του ηλεκτρονικού καταστήματος εφόσον επιθυμεί να υποβάλει παραγγελία έχει την δυνατότητα:

(α) είτε να ακολουθήσει τη διαδικασία εγγραφής χρήστη στο ηλεκτρονικό κατάστημα που κατωτέρο περιγράφεται (λήψη username και password), ώστε εν συνεχεία να αναγνωρίζεται και να ταυτοποιείται από το κατάστημα, για λόγους ασφαλείας των συναλλαγών του στο μέλλον, είτε

(β) να προχωρήσει σε παραγγελία ως επισκέπτης (guest) χωρίς την εγγραφή του στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Η παραγγελία υποβάλλεται μέσα από την ειδική φόρμα στο ηλεκτρονικό κατάστημα («καλάθι παραγγελιών» - «cart») στην οποία διαλαμβάνονται τα προϊόντα που επιθυμεί να προμηθευτεί. 

Η παραγγελία δεν είναι δεσμευτική για την εταιρεία προτού αυτή επιβεβαιώσει την αποδοχή της ως κατωτέρω. Πριν από την υποβολή της παραγγελίας γνωστοποιούνται στον χρήστη/πελάτη τα κατωτέρω, ως όροι της πώλησης και ο πελάτης για τη διαβίβαση της παραγγελίας του, δηλώνει προηγουμένως με τη σήμανση της ένδειξης «Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τους Όρους Χρήσης» ότι ρητά έλαβε γνώση και δέχεται τα κατωτέρω στοιχεία που του γνωστοποιούνται μέσω του συνδέσμου ήτοι:

Μετά την καταχώρηση της παραγγελίας σας και την επεξεργασία αυτής από την Επιχείρηση και εφόσον αυτή (η Επιχείρηση) διαπιστώσει την διαθεσιμότητα των παραγγελθέντων προϊόντων και την απουσία τυχόν σφαλμάτων στο ηλεκτρονικό κατάστημα αναφορικά με την τιμολόγηση των προϊόντων, θα επιβεβαιώνει την αποδοχή της παραγγελίας, το περιεχόμενο και τους λοιπούς όρους με την αποστολή επιβεβαιωτικού μηνύματος ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-mail). Από αυτή την στιγμή και έπειτα λογίζεται ότι έχει συναφθεί η σύμβαση πώλησης και γεννώνται οι εκατέρωθεν αξιώσεις.

Η αποστολή του σχετικού e-mail αποτελεί προϋπόθεση της σύναψης της σύμβασης και δεν υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης της ενημέρωσης αυτής.

Σε κάθε περίπτωση, η Επιχείρηση δεν υποχρεούται, με βάση την αρχή της καλής πίστης και τις συνήθειες των συναλλαγών, να αποδεχθεί παραγγελία και να συνάψει πώληση προϊόντων, που εμφανίζονται στο ηλεκτρονικό κατάστημα, με τιμή εσφαλμένη, δηλαδή, διαφορετική από την ισχύουσα, λόγω τυπογραφικού ή μηχανογραφικού λάθους.

VΙI. Ακύρωση παραγγελίας εκ μέρους του πελάτη λόγω μεταμέλειας

Ο πελάτης, χωρίς περιορισμό των διατάξεων περί υπαναχώρησης (βλ. παρακάτω υπό Χ) έχει το δικαίωμα να ακυρώσει την παραγγελία του λόγω μεταμέλειας, μόνο εφόσον αυτή δεν έχει ακόμη τιμολογηθεί και δοθεί προς αποστολή. Η ακύρωση μπορεί να γίνει είτε με την αποστολή σχετικού e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@domical.gr, στο οποίο θα πρέπει να περιέχονται σαφώς τα στοιχεία της παραγγελίας, είτε επικοινωνώντας τηλεφωνικά με την Επιχείρηση στο τηλέφωνο 2310 – 911361.

Σε περίπτωση που ο πελάτης πριν από την εκ μέρους του δήλωση ακύρωσης έχει καταβάλει την αξία της εγκεκριμένης παραγγελίας του και η Επιχείρηση την έχει ήδη εισπράξει (πχ σε περίπτωση πληρωμής στο κατάστημα της Επιχείρησης), τότε η Επιχείρηση οφείλει μέσα σε προθεσμία δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών να επιστρέψει στον πελάτη την εισπραχθείσα αξία με τον ίδιο τρόπο που αυτός επέσπευσε την καταβολή της. Εάν ωστόσο, έχει δοθεί εντολή πληρωμής εκ μέρους του πελάτη, αλλά η Επιχείρηση δεν έχει εισπράξει το σχετικό ποσό, τότε η Επιχείρηση υποχρεούται εντός προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) εργασίμων ημερών να επισπεύσει κάθε απαραίτητη ενέργεια και δήλωση προς κάθε αρμόδιο φορέα για την γνωστοποίηση της ακύρωσης της παραγγελίας και την υποχρέωση απόδοσης στον πελάτη του σχετικού ποσού. Στην περίπτωση αυτή η Επιχείρηση θεωρείται ότι έχει εκπληρώσει σύννομα τις υποχρεώσεις της και δεν φέρει καμία ευθύνη σχετικά με το χρόνο επιστροφής ή αντιλογισμού κάθε σχετικής χρέωσης.

VΙIΙ. Τρόποι Πληρωμής

  1. Πληρωμή με χρεωστική/πιστωτική κάρτα

Παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής ηλεκτρονικά της παραγγελίας με την χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής τραπεζικής κάρτας μέσω ασφαλούς τραπεζικού περιβάλλοντος. Με την επιλογή του συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής θα σας ζητηθεί να συμπληρώσετε το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου, τον αριθμό της πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, την ημερομηνία λήξης αυτής καθώς και τον τριψήφιο αριθμό ασφαλείας (CVV) που βρίσκεται στο πίσω μέρος της κάρτας.

Β. Πληρωμή μέσω κατάθεσης/εμβάσματος σε λογαριασμό της Επιχείρησης

(Στοιχεία Λογαριασμού/-ών)

ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK

ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ IBAN

ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

GR67 0260 2520 0001 1020 0563 001

00260252110200563001

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ IBAN

ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

GR57 0172 2380 0052 3801 6745 361

5238016745361

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΘΝΙΚΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ IBAN

ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

GR03 0110 2330 0000 2334 4051 299

23344051299

 

Μετά την σχετική κατάθεση ο πελάτης θα πρέπει να αποστείλει αντίγραφο της τραπεζικής εντολής πληρωμής στην ηλεκτρονική διεύθυνσηinfo@domical.gr, αναφέροντας τον αριθμό της παραγγελίας, με σκοπό την γρήγορη και εύκολη ταυτοποίηση και την δρομολόγηση της παραγγελίας του.

Γ. Πληρωμή στο κατάστημα

Ο πελάτης έχει την δυνατότητα να προβεί στην πληρωμή του ποσού της παραγγελίας του στο φυσικό κατάστημα της Επιχείρησης (Υμηττού 40 και Οστρόβου γωνία, Κάτω Τούμπα, Θεσσαλονίκη), με μετρητά (υπό τους περιορισμούς που αναφέρθηκαν ανωτέρω, υπό VIII.A.) ή με την χρήση Πιστωτικής ή Χρεωστικής κάρτας μέσω μηχανήματος POS. 

ΙΧ. Τρόποι Αποστολής

Η αποστολή προϊόντων μικρών σε όγκο γίνεται μέσω εταιρείας courier. Σε περίπτωση κατά την οποία τα προϊόντα είναι μεγαλύτερα σε όγκο η αποστολή τους πραγματοποιείται με την χρήση μεταφορικής εταιρείας. Σε αυτή την περίπτωση, πριν την επιβεβαίωση της παραγγελίας, κατά τα ανωτέρω οριζόμενα (υπό VI), η Επιχείρηση έρχεται σε επικοινωνία με τον πελάτη προκειμένου να ενημερώσει τον τελευταίο σχετικά με τους μεταφορείς οι οποίοι μπορούν να διεκπεραιώσουν την μεταφορά. Η μεταφορά των προϊόντων μπορεί να γίνει και με μεταφορική εταιρεία της επιλογής του τελευταίου. Σε κάθε περίπτωση, ο πελάτης βαρύνεται με την υποχρέωση επιλογής συγκεκριμένου μεταφορέα. Από την στιγμή που ο μεταφορέας της επιλογής του πελάτη αποκτήσει την φυσική κατοχή των προϊόντων της παραγγελίας (είτε στην περίπτωση που παραλαμβάνει ο μεταφορέας τα προϊόντα από τις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης, είτε στην περίπτωση που η Επιχείρηση παραδίδει τα προϊόντα στο μέρος-εγκατάσταση του μεταφορέα)  ο κίνδυνος μεταφοράς και τυχαίας καταστροφής των πραγμάτων μεταβαίνει στον πελάτη.

X. Δικαίωμα υπαναχώρησης (σύμφωνα με τον Ν.2251/1994, όπως αυτός κωδικοποιήθηκε σε ενιαίο κείμενο με την ΥΑ 5338/2018)

Σε κάθε σύμβαση από απόσταση, όπως είναι και η σύμβαση πώλησης αγαθών η οποία συνάπτεσαι μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της Επιχείρησης, ο καταναλωτής (όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 1α του Ν. 2251/1994) έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει αναιτιολόγητα και χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση από την σύμβαση πώλησης, εντός προθεσμίας δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημέρων. Η συγκεκριμένη προθεσμία ξεκινά από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης πώλησης, όπως αυτή ορίζεται ανωτέρω (υπό VI).

Εάν το προϊόν της παραγγελίας έχει ήδη παραδοθεί ο πελάτης οφείλει να το επιστρέψει στην κατάσταση που το παρέλαβε, να μην το έχει χρησιμοποιήσει και στην πλήρη αρχική του συσκευασία, η οποία δεν θα πρέπει να φέρει σκισίματα, φθορές ή αλλοιώσεις, μαζί με το σύνολο των εξαρτημάτων του και των εντύπων που το συνοδεύουν, ενώ όλα θα πρέπει να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση (“as new”).

Ο πελάτης μπορεί να παραδώσει τα προϊόντα στις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης (Υμηττού 40 και Οστρόβου γωνία, Κάτω Τούμπα, Θεσσαλονίκη) ή να τα αποστείλει στις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης με δικά του έξοδα. Ο πελάτης υποχρεούται να επιστρέψει τα προϊόντα χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και οπωσδήποτε εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ανακοίνωσε στην Επιχείρηση την απόφασή του να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση πώλησης, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται παραπάνω. Η επιστροφή του προϊόντος γίνεται δεκτή μόνο εφόσον προηγουμένως ο πελάτης έχει εξοφλήσει κάθε ποσό σχετικό με την αποστολή του προϊόντος. Σε κάθε περίπτωση το επιστραφέν προϊόν οφείλει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και παραστατικά (π.χ. Απόδειξη Λιανικής, Τιμολόγιο κλπ.)

Η δήλωση υπαναχώρησης ασκείται εγγράφως με την συμπλήρωση της σχετικής φόρμας  και την αποστολή αυτής α) είτε μέσω ταχυδρομείου στην έδρα της Επιχείρησης Υμηττού 40 και Οστρόβου γωνία, Κάτω Τούμπα, ΤΚ: 54453), β) είτε ηλεκτρονικά, στην διεύθυνση info@domical.gr Η Επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να επιβεβαιώσει εγγράφως την παραλαβή της υπαναχώρησης μόλις την λάβει.

H άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης τερματίζει τις υποχρεώσεις των συμβαλλόμενων μερών (της επιχείρησης και του πελάτη – καταναλωτή) να εκτελέσουν την εξ αποστάσεως συναφθείσα σύμβαση πώλησης.

Με την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης εκ μέρους του πελάτη, η Επιχείρηση υποχρεούται να επιστρέψει στον πελάτη το τίμημα που εισέπραξε, χρησιμοποιώντας τον τρόπο καταβολής, που είχε επιλέξει ο πελάτης για να καταβάλει το τίμημα. Σε περίπτωση που η συναλλαγή ολοκληρώθηκε με την χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, η Επιχείρηση υποχρεούται να ενημερώσει την Τράπεζα για την ακύρωση της συναλλαγής και η Τράπεζα θα προβεί σε κάθε προβλεπόμενη ενέργεια. Η Επιχείρηση καμία ευθύνη δεν φέρει για τυχόν καθυστέρηση εκ μέρους της Τράπεζας να προβεί στην πίστωση του ποσού στον πελάτη.

Η επιστροφή του τιμήματος από την Επιχείρηση στον πελάτη, λόγω υπαναχώρησης του τελευταίου, θα γίνεται το αργότερο εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών από την ημέρα από την οποία ενημερώθηκε  για την απόφαση του πελάτη να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση πώλησης. Η Επιχείρηση μπορεί να παρακρατήσει την επιστροφή του τιμήματος μέχρι να λάβει πίσω τα προϊόντα ή μέχρι ο πελάτης να παράσχει αποδείξεις ότι έστειλε πίσω τα αγαθά, όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο. Δεν επιστρέφονται οι δαπάνες παράδοσης και αποστολής του προϊόντος.

Ο πελάτης ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας των προϊόντων μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των προϊόντων. Η Επιχείρηση δεν ευθύνεται, ούτε θα αποζημιώσει τον πελάτη, ούτε θα παράγει αποτελέσματα η υπαναχώρηση σε περίπτωση που προκληθεί ζημία στα προϊόντα από υπαιτιότητα του πελάτη ή σε περίπτωση χρήσης η οποία υπερβαίνει το αναγκαίο μέτρο για την διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των προϊόντων.

ΧΙ. Εξαιρέσεις από το δικαίωμα υπαναχώρησης

Το δικαίωμα υπαναχώρησης του άρθρου 3ε Ν.2251/1994, όπως περιγράφεται ανωτέρω (υπό Χ.) δεν εφαρμόζεται στις εξής περιπτώσεις:

Α. Όταν το τίμημα των προϊόντων έχει καταβληθεί στο φυσικό κατάστημα της Επιχείρησης και τα προϊόντα έχουν παραληφθεί από τις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης, καθώς, στην περίπτωση αυτή, η πώληση δεν θεωρείται ότι συνάφθηκε από απόσταση.

Β. Όταν πρόκειται για σύμβαση παροχής υπηρεσιών, μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας, εάν η εκτέλεση άρχισε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή και με την εκ μέρους του αναγνώριση ότι θα απωλέσει το δικαίωμα υπαναχώρησης μόλις η σύμβαση εκτελεστεί πλήρως από την Επιχείρηση.

Γ. Όταν τα προϊόντα έχουν χρησιμοποιηθεί από τον πελάτη – καταναλωτή.

Δ. Όταν τα προϊόντα κατασκευάζονται ή εξατομικεύονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του πελάτη – καταναλωτή (προϊόντα, δηλαδή, που αποτελούν ειδική παραγγελία∙ π.χ. μοκέτες ή/και συνθετικοί χλοοτάπητες που έχουν «κοπεί» σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη).

Ε. Όταν η παραγγελία αφορά σε προϊόντα τα οποία δεν βρίσκονται σε απόθεμα και θα πρέπει η Επιχείρηση να προβεί σε παραγγελία αυτών από προμηθευτή εγκατεστημένο στην αλλοδαπή.

XII. Ευθύνη κατά την πώληση καταναλωτικών αγαθών («νόμιμη εγγύηση»)

Σε κάθε πώληση ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει στον αγοραστή τα αγαθά με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα, σύμφωνα με τα άρθρα 534 επόμενα του Αστικού Κώδικα (Α.Κ.). 

Ο πωλητής ευθύνεται για πραγματικό ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας του προϊόντος, κατά τον χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή (βλ. ανωτέρω υπό ΙΧ.), εκτός εάν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση. Στην περίπτωση ευθύνης του πωλητή (της Επιχείρησης εν προκειμένω) για πραγματικό ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, ο αγοραστής (ο Πελάτης εν προκειμένω) δικαιούται κατ’ επιλογήν του:

α. να απαιτήσει χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός εάν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες

β. να μειώσει το τίμημα

γ. να υπαναχωρήσει από την σύμβαση, εκτός εάν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα του προϊόντος.

Τα δικαιώματα του αγοραστή – Πελάτη λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας, παραγράφονται μετά την πάροδο δύο (2) ετών για κινητά πράγματα. Σε κάθε περίπτωση, η Επιχείρηση ενημερώνει τον Πελάτη - αγοραστή (σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 5α παρ. 3 του Ν.2251/1994) ότι δεν παρέχει, ως πωλητής, εμπορική εγγύηση.

ΧΙΙΙ. Τελικές Διατάξεις – Επίλυση Διαφορών

Οι συμβάσεις που συνάπτονται με την Επιχείρηση είτε μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της Επιχείρησης είτε στις εγκαταστάσεις της Επιχείρησης διέπονται από το Ελληνικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο.

Σε περίπτωση κατά την οποία ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο Πελάτης - καταναλωτής δεν μπορούν να επιλυθούν μέσω της επικοινωνίας του με την Επιχείρηση, μπορεί ο πρώτος να επιδιώξει την εξωδικαστική επίλυση τυχόν διαφορών, απευθυνόμενος στους αρμόδιους φορείς εξωδικαστικής διευθέτησης καταναλωτικών διαφορών, π.χ. στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (Πλ. Κάνιγγος, 10181, Αθήνα, www.efpolis.gr, τηλ.:1520, φαξ:2103843549), στον Συνήγορο του Καταναλωτή (www.synigoroskatanaloti.gr, Λ. Αλεξάνδρας 144, 114 71, Αθήνα, τηλ.:2106460734, φαξ:2106460414), στις Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού καταναλωτικών διαφορών (άρθρο 11 του ν.2251/1994) που εδρεύουν στους κατά τόπους Δήμους της χώρας.

Σύμφωνα ΚΥΑ 70330/2015 με την οποία μεταφέρθηκε στην Ελληνική έννομη τάξη η Οδηγία 2013/11/ΕΕ, προβλέπεται πλέον και η δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης. Εάν ο Πελάτης έχει πρόβλημα με αγορά που πραγματοποίησε από το Ηλεκτρονικό Κατάστημα και διαμένει στην ΕΕ μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτόν τον ιστότοπο https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show για εξωδικαστική διευθέτηση της διαφοράς. Ο πιστοποιημένος για τον σκοπό αυτό Φορέας Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) είναι: Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (ECC GREECE), Λεωφ. Αλεξάνδρας αρ. 144, 11 471, Αθήνα, +30 2106460284 +30 2106460784 info@eccgreece.gr. Ο Πελάτης μπορεί να επικοινωνεί με τον ως άνω φορέα προκειμένου να τον καθοδηγήσει καθ’ όλη τη διαδικασία υποβολής και διεκπεραίωσης της καταγγελίας του.

Σε κάθε περίπτωση αρμόδια για την επίλυση οποιασδήποτε διαφοράς είναι τα καθ’ ύλην αρμόδια Δικαστήρια της Θεσσαλονίκης.

Υπογραμμίζεται εκ νέου, ότι η προστασία των ανωτέρω νομοθετημάτων και όρων σχετικά με τις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση, ισχύει στις συναλλαγές με καταναλωτές, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 1α του Ν. 2251/1994, δηλαδή με φυσικά πρόσωπα τα οποία συναλλάσσονται για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, βιοτεχνική, επιχειρηματική ή ελευθέρια επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Τέλος, όπως αναφέρθηκε ρητώς και ανωτέρω (υπό Ι), κάθε χρήστης που εισέρχεται και συναλλάσσεται ή κάνει χρήση των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού καταστήματος θεωρείται ότι συναινεί και αποδέχεται ανεπιφύλακτα τους ανωτέρω όρους, χωρίς καμία εξαίρεση. Εάν κάποιος χρήστης δεν συμφωνεί με αυτούς τους όρους, τότε οφείλει με ευθύνη του να απόσχει από την επίσκεψη, τη χρήση του ιστότοπου καθώς επίσης και από κάθε συναλλαγή ή χρήση των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού καταστήματος.